Tuesday, May 26, 2009

Kayuhan demi kayuhan

Hobi berbasikal aku semakin memuncak. Perjalanan yg amat membanggakan apabila kayuhan dibuat hingga ke lenggong, Baling. Kayuhan yg dicatat melebihi 80km melalui pekan Sik dan Lata Mengkuang. Kenangan yg menerik sepanjang perjalanan ini adalah apabila ada ahli RCT yg tergolek seasa dalam perjalanan.Pulang dari kayuhan ini jg 2 orang ahli telah masuk wad. Tapi rasanya bukan disebabkan kayuhan pi Legong kut. Pak Long masuk wad kerana darah tinggi dan Yon pula Chikugunya. tapi alhamdulillah kedua - dua mereka sihat kembali selepas berehat dalam wad.


Tak kurang juga kayuhan menarik apabila aku berjaya menawan puncak tertinggi gunung Jerai. Hampir 1400m di menara RTM ka Telekom tak tau yang tinggi sekali tu. Orang MTB panggil dapat lesen E, iaitu lesen besar sekali. Menarik jg pengalaman ni. Aku tak tahu pulak atas puncak tu ada Telaga Tok sheikh dan suhu sejuk gunung di puncak.

Last sekali tak kurang jg kayuhan ke Batu Hampar dan Offroad di Bandar Puteri Jaya. Setiap kayuhan ada saja cerita menarik sepanjang perjalanan tersebut. Aku rasa enjoy join activitiberbasikal ini. lepas ni tak tahu kemana pulak. tapi aku tak maulah tahap fanatik macam setengah cylist tu, yang sanggup ambik cuti dan work hard berkayuh.... apa-apa pun kalau depa enjoy biar pi kat depa lah. Objektif aku hanya sekadar Exercise dan menikmati keindahan alam....

2 comments: