Sunday, January 10, 2010

sorry lama tak update....cuti2 m'sia.

Alamak... last updated blog ni bulan august 2009. La ni dah bulan satu dah... sorrylah kekawan yg dok follow blog yg tak seberapa hebat ni. bukan apa, pulun buat thesis bulan 8 dan 9 hari tu dgn harapan nak grad bulan 9. tak dak rezeki, lambat hantar thesis- lewat sehari. tak mau buang masa punya pasai pebaik pointerlah. Tu yg pulun buat assignmet plak.... tak dan nak layan blog....


Kali ni nak cerita pasaipa ha. pasai cuti sekolah kut. ada kekawan yg tak berapa suka pasal hal remeh temeh cam ni. tapi tak palah kalau tak suka jangan layan.


Cuti lepas aku bawak famili pi Aquaria KLCC ngan Zoo Negara. saja nak layan mood budak2. Aquaria bagi aku tak lah best sangat. Ikan pun tak sebanyak underwater langkawi. tapi tak payah penat jalanlah pasai dia ada eskalator utk bergerak masa tengok ikan... caj masuk dewasa RM 30 lebih, budak RM 25 kut. tapi aku dapat famili package , 2 dewasa 2 budak baru RM 80. Nasib baik. Kalau tak kopak jg duit. Dah la pi time gaji tak masuk lagi...



Masa pi zoo negara pengalaman paling tawar adalah kena aiskrim RM 5.50 se cup. Cup besar dgn yg paklong jual aiskrim naik motor kat taman tu. Price Tag depa tak letak. Ramai jg la yg terkena. merungut kat belakang ajalah..... hilang nikmat makan aiskrim lepas bayar 4 cup tadi....



Time cuti sekolah rate hotel macam mahal saja. Kalau pi Shah Alam hotel cepat penuh. baik hangpa booking dulu sebelum pi. Kalau walk in awal mungkin ada kut. tapi kalau malam baru nak walk in sorry la. Nasib kalau ada. Lepas balik dari KL ni baru aku sedar betapa pentingnya kena pakai GPS. Kalau drive pakai signboard saja, dah tak relevant dah... Aku dengar cerita Sign board akan tunjuk jalan yg menggunakan tol. Orang KL saja yg tau jalan tak dak tol... padanlah dalam KL saja aku kena tol sampai RM20. Kalau ada GPS rasa OK kut.

No comments:

Post a Comment